FAQ

De meest gestelde vragen:

 

  1. Hoe kan ik een plaats op het evenement reserveren?
    Op de homepage kan je op verschillende manieren op de pagina komen om in te schrijven op evenementen:
    "marktenlijst", "inschrijven evenementen" en "schrijf je hier direct in voor onze markten".  Door op één van deze buttons te klikken kom je op de pagina met de evenementen die we organiseren.

    Op de button "meer informatie", kan je de informatie en specificaties inzien over dit evenement. Ook zie je op deze pagina een button met "reserveer direct", waarmee je het evenement kan reserveren.
    Op de button "reserveer direct" kan je vanzelfsprekend het evenement direct reserveren. Je evenement wordt dan direct in de winkelwagen geplaatst (rechts bovenaan zie je een winkelwagentje met het aantal gereserveerde evenementen er in, hier kan je ook op klikken). Na iedere "reserveer direct" kom je terecht in de winkelwagen waarbij je "door kan gaan met reserveren" om de volgende evenementen ook te reserveren of "definitief gaat reserveren" en dus de evenementen door gaat zetten in de reservering.

    Als je alle evenementen van je keuze hebt gereserveerd kan je dus "definitief reserveren".

    Ben je een terugkerende klant dan kan je inloggen en zijn er heel veel velden standaard voor je ingevuld. Ben je hier voor de eerste keer dan vul je de velden in en kan je onderaan een account aanmaken, wat de volgende inschrijvingen weer vergemakkelijkt.
    Alle velden met een ster zijn velden die verplicht ingevuld moeten worden.
    Bij het reserveren van een grondplaats, kan je bij "aantal kramen" 0 invullen en bij de grondplaats de te reserveren plaats in strekkende meters.

    Na het invullen van alle velden en het akkoord geven voor de voorwaarden, die je ook kan inzien voorafgaand aan het eventuele akkoord gaan, kan je de reservering plaatsen.

    Als de inschrijving is gelukt zie je in je scherm direct een bericht met de bestelgegevens.
    Ook ontvang je een email waarin je ziet waar je voor ingeschreven hebt.
    .

  2. Inloggen
    Rechts onderin kan je inloggen en direct de gereserveerde markten inzien. Let op: dit zijn echter niet de markten waar je een factuur voor hebt ontvangen, je kan voor deze markten ook een afwijzingen hebben ontvangen. Na het inloggen zie je rechts bovenaan je naam staan. Als je nu evenementen gaat reserveren, zijn er al meerdere velden ingevuld.
    .
  3. Wanneer moet ik de ontvangen factuur betalen?
    Onderaan onze facturen staat vermeld dat de kosten 20 dagen voor het evenement voldaan dienen te zijn. Je kan er altijd voor kiezen om op de markt de betaling te voldoen, het factuurbedrag wordt dan wel met 10% administratiekosten verhoogd. Het niet betalen van een factuur houdt niet in dat je de plaats niet inneemt. De kosten, de standplaats en de betalingsverplichting blijven staan.
    .
  4. Kan ik stroom via jullie krijgen voor een evenement?
    Op bijna alle evenementen kan er bij ons gebruik gemaakt worden van stroom. Als er een evenement is waarbij er geen stroom aanwezig is en er wordt bij de aanvraag stroom aangevraagd gaan wij eerst met je in overleg voordat de inschrijving doorgezet gaat worden. Bij het inschrijven kan je aangeven of je stroom nodig hebt, hoeveel en waarvoor.
    Er zijn kosten verbonden aan het gebruik van stroom:

    tot 500 W €   6,05 incl. BTW
    van 500-1500 W € 12,10 incl. BTW
    van 1500-3500 W € 18,15 incl. BTW
    3500 W of meer prijs op aanvraag

    Er dient altijd wel zelf een haspel of verlengkabel van minimaal 25 meter meegenomen te worden.
    Ook is het op sommige locaties nodig om een eurostekker/blauwe stekker te gebruiken.
    .

  5. Kan ik bij jullie ook inschrijven als ik geen kraam nodig hebt, maar over eigen materialen beschik?
    In plaats van een kraam reserveren kan er ook gekozen worden voor een grondplaats. Bij de inschrijving vermeld je dan bij "aantal kramen" 0 en bij de grondplaats het aantal strekkende meters welke je nodig hebt. De minimale afname van losse grondplaatsen betreft 2 meter.
    De prijzen van grondplaatsen zijn gekoppeld aan de kraamprijzen:

    kraamprijs € 64,00 per mtr € 14,- incl. BTW
    kraamprijs € 72,50 per mtr € 15,75 incl. BTW
    kraamprijs € 77,50 per mtr € 16,50 incl. BTW

    Vanaf 8 meter grondplaats ontvangt u korting, bij de Oranjemarkt in Zeist is dit overigens pas vanaf 11 meter grondplaats.
    .

  6. Hoe werkt het met de branchebescherming?
    Wij hanteren branchebescherming op onze evenementen.
    Dit houdt in dat we kijken naar de grootte van het evenement en hier koppelen de aantallen per branche aan.
    Er zijn diverse branches welke opgesplitst worden: kleding bijvoorbeeld, wordt opgesplitst in dames, heren, kinderen en grote maten.
    Qua food bekijken we ook de grootte van het evenement en beslissen we hoeveel food we neer kunnen zetten. Ook kijken we welke gevestigde foodlocaties er al uitgebreid zijn in het evenementengebied. Het kan voor ons dan een afweging zijn om deze branche te weren van het evenement. Voor meer informatie over de branchebescherming kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
    .
  7. Sta ik altijd op dezelfde plaats?
    In principe, als je voor 1 februari hebt gereserveerd en de betaling volgens de richtlijnen minimaal 20 dagen voor het evenement is voldaan, behoudt je je locatie.
    Wel is hier een kanttekening aan te geven: als je vorig jaar voor een winkel stond en deze dit jaar wel meedoet met het evenement, zullen we je een stukje op moeten schuiven. Ook als er nieuwe richtlijnen van politie- brandweer- gemeente zijn, en dit betekent dat we je moeten verplaatsen, kan je dus ook niet op de zelfde locatie meer staan. We proberen u dan altijd zo dicht mogelijk bij de oude locatie te plaatsen.
    .
  8. Wat kan ik vermelden bij de overige wensen?
    Bij de overige wensen kan je alle punten vermelden waar eerder , tijdens de inschrijving geen ruimte voor was. Wij proberen alle wensen zo goed mogelijk uit te voeren, het is echter geen garantie dat het ook daadwerkelijk lukt.
    .
  9. Wanneer krijg ik mijn kraamnummer?
    Bij aankomst op het evenement ontvang je je standplaatsnummer. Wij staan klaar om iedereen op te vangen en je te vertellen wat de locatie is. Op iedere kraam of grondplaats plaatsen wij een sticker met de naam er op. We zijn te herkennen aan onze rode bovenkleding met Dynamic Promotions er op.
    .
  10. Wanneer kan ik starten met de opbouw van mijn plaats en tot hoe laat duurt het evenement?
    De markttijden zijn, zoals de naam al zegt, de tijden van het evenement. Deze staan vermeld bij het reserveren bij de diverse evenementen en ook op de factuur kom je ze tegen. 
    Op al onze evenementen kan je max. 2 uur voor aanvangstijd de kraam/grondplaats inrichten en dien je minimaal een half uur voor aanvangstijd je kraam/ grondplaats in te richten.
    Als blijkt dat het aan het einde van het evenement nog erg druk is en de verkoop nog goed loopt, gaan wij je natuurlijk niet gelijk tegenhouden om te stoppen met het evenement.
    .
  11. Mag ik eerder van het evenement vertrekken dan de eindtijd?
    Het is niet toegestaan om eerder te vertrekken dan de eindtijd van het evenement.
    Als er zich een situatie voordoet waarbij je het heel belangrijk vind om direct te vertrekken, kom dit dan eerst met ons overleggen.
    Wij zijn degene die het evenement eerder kunnen laten beëindigen in verband met situaties waarbij wij dit nodig achten. Denk hierbij aan noodweer, brand, verplichting vanuit politie etc.
    .
  12. Kan ik naast en voor mijn standplaats producten en andere spullen plaatsen?
    Als je een kraam reserveert, kunnen er producten op, onder en achter de standplaats neergezet worden. Indien er extra ruimte nodig is naast de kraam, kan je hiervoor een grondplaats reserveren. Dit kan per strekkende meter worden gereserveerd.
    Artikelen voor de standplaats dienen onder het zeil van de kraam te blijven of tegen de standplaats aan. In verband met brandweervoorschriften mogen er verder naar voren, of midden in het looppad geen producten/ borden etc. geplaatst worden.
    .
  13. Wat neem ik mee naar de markt?
    - Spanbanden (met haringen)
    - Achterzeilen (liefst wit)
    - Marktklemmen (om de zeilen vast te zetten)
    - Vuilniszak (om de plek weer netjes achter te laten)
    - Kleed of doek voor over de tafel in de kraam. Denk er hierbij aan dat je de voorkant van de kraam ook bedekt, als afrokking. Dat heeft een veel nettere en professionelere uitstraling.
    - Food plaatsen dienen zich altijd te houden aan voorschriften warenwet en brandweer dus zorg voor een brandblusser, een up-to-date gasslang etc.
    - De zon en je goede humeur!
    .
  14. Ruimen jullie ons vuil op?
    Nee. Wij ruimen na ieder evenement alleen het vuil van de bezoekers op. Zelf dien je je eigen afval op te ruimen op en onder de standplaats en dit mee te nemen richting huis.
    Wij zien hier streng op toe en zullen hier ook maatregelen toe nemen indien deze regels niet nageleefd worden. Zoals ook in de voorwaarden te lezen is, zullen we een naheffing sturen als wij je vuil moeten opruimen en/of meenemen. Foodplaatsen zijn vanuit de warenwet verplicht om een zichtbare plek te hebben voor de bezoekers om hun afval van het bij hen gekochte eten achter te laten. Deze prullenbak dient ook altijd, zodra deze vol is, vervangen te worden, zodat deze niet overloopt.
    .
  15. Zijn jullie bij ieder evenement aanwezig?
    Wij zijn bij elk evenement de gehele dag aanwezig. Natuurlijk kan het door drukte en de grootte van het evenement zijn dat je ons niet direct ziet lopen, telefonisch zijn we in dat geval ook te bereiken via 06-53284302.

    Als je het antwoord op je vraag niet hebt teruggevonden op deze pagina neem dan contact met ons op.