Markten

Wij zijn op elke markt de gehele dag aanwezig. Natuurlijk kan het door de drukte en de grootte van het evenement zijn dat je ons niet direct ziet lopen, telefonisch zijn we in ieder geval ook te bereiken via 06-53284302.  
Nee. Wij ruimen na ieder evenement alleen het vuil van de bezoekers op. Zelf dient u uw eigen afval op te ruimen op en onder de standplaats en dit mee te nemen richting huis. Wij zien hier streng op toe en zullen hier ook maatregelen toe nemen indien deze regels niet nageleefd worden. Zoals ook in de voorwaarden te lezen is, zullen we een naheffing sturen als wij je vuil moeten opruimen en/of meenemen. Foodplaatsen zijn vanuit de warenwet verplicht om een zichtbare plek te hebben voor de bezoekers om hun afval van het bij hen gekochte eten achter te laten. Deze prullenbak dient altijd, zodra deze vol is, vervangen te worden, zodat deze niet overloopt.
  • spanbanden (met haringen)
  • achterzeilen (het liefst wit of doorzichtig)
  • marktklemmen (om de zeilen vast te zetten)
  • vuilniszak (om de plek weer netjes achter te laten)
  • kleed of doek voor over de tafel in de kraam. Denk hierbij aan dat je de voorkant van de kraam ook bedekt als afrokking. Dat heeft een veel nettere en professionelere uitstraling.
  • food plaatsen dienen zich altijd te houden aan de voorschriften van de warenwet en brandweer; zorg dus in ieder geval voor een brandblusser, een up-to-date gasslang etc.
  • de zon en het goede humeur
Als je een kraam reserveert, kunnen er producten op, onder en achter de standplaats neergezet worden. Indien er extra ruimte nodig is naast de kraam, kan je hiervoor een grondplaats reserveren. Dit kan per strekkende meter worden gereserveerd. Artikelen voor de standplaats dienen onder het zeil van de kraam te blijven of tegen de standplaats aan. In verband met brandweervoorschriften mogen er verder naar voren, of midden in het looppad geen producten/ borden etc. geplaatst worden.
Het is niet toegestaan om eerder te vertrekken dan de eindtijd van de markt. Als er een situatie voordoet waarbij u het heel belangrijk vindt om direct te vertrekken, komt u dit eerst met ons overleggen. Wij zijn degene die het evenement eerder kunnen laten beëindigen in verband met situaties waarbij wij dit nodig achten. Denk hierbij aan noodweer, brand, verplichting vanuit politie etc.
U ontvangt niet direct een factuur. Wij gaan eerst, na het ontvangen van de inschrijving, bekijken of er nog plaats is in uw branche. Is dit het geval? dan ontvangt u van ons per email of post een factuur. Als er geen plaats meer voor u is op de markt dan ontvangt u van ons een afwijzingsbericht. U ontvangt dus altijd een bericht.
Onderaan onze facturen staat vermeld dat de kosten 20 dagen voor het evenement voldaan dienen te zijn. Je kan er altijd voor kiezen om op de markt de betaling te voldoen, het factuurbedrag wordt dan wel met 10% administratiekosten verhoogd. Het niet betalen van een factuur houdt niet in dat je de plaats niet inneemt. De kosten, de standplaats en de betalingsverplichting blijven staan.
Op bijna alle evenementen kan er bij ons gebruik gemaakt worden van stroom. Als er een evenement is waarbij er geen stroom aanwezig is en er wordt bij de aanvraag stroom aangevraagd gaan wij eerst met u in overleg voordat de inschrijving doorgezet gaat worden. Bij het inschrijven kan je aangeven of u stroom nodig heeft, hoeveel en waarvoor. Er zijn kosten verbonden aan het gebruik van stroom: tot 500W                - €  7,50 incl. BTW van 500-1500W    - € 15,00 incl. BTW van 1500-3500W  - € 20,00 incl. BTW 3500-5000W        -  € 25,00 incl. BTW Meer dan 5000W -  Prijs op aanvraag Er dient altijd zelf een haspel of verlengkabel van minimaal 25 meter meegenomen te worden. Ook is het op sommige locaties nodig om een eurostekker/blauwe stekker te gebruiken.
In plaats van een kraam reserveren kan er ook gekozen worden voor een grondplaats. Bij de inschrijving vermeld je dan bij 'aantal kramen' 0 en bij de grondplaats het aantal strekkende meters welke je nodig hebt. De minimale afname van losse grondplaatsen betreft 2 meter. De prijzen van grondplaatsen zijn gekoppeld aan de kraamprijzen: kraamprijs € 64,00 - per mtr € 14,00 incl. BTW kraamprijs € 72,50 - per mtr € 15,75 incl. BTW kraamprijs € 77,50 - per mtr € 16,50 incl. BTW Vanaf 8 meter grondplaats ontvangt u korting. Bij de Oranjemarkt in Zeist is dit overigens pas vanaf 11 meter grondplaats.
Wij hanteren branchebescherming op onze evenementen. Dit houdt in dat we kijken naar de grootte van het evenement en hier koppelen we de aantallen per branche aan. Er zijn diverse branches welke opgesplitst worden: kleding bijvoorbeeld, wordt opgesplitst in dames, heren, kinder en grote maten kleding. Qua food kijken we ook naar de grootte van de markt en beslissen we hoeveel food we neer kunnen zetten. Ook kijken we welke gevestigde foodlocaties er al uitgebreid zijn in het evenementengebied. Het kan voor ons dan een afweging zijn om deze branche te weren van het evenement. Voor meer informatie over de branchebescherming kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
In principe, als u voor 1 februari heeft ingeschreven en de betaling volgens de richtlijnen minimaal 20 dagen voor het evenement is voldaan, behoudt u uw locatie. Wel is hier een kanttekening aan te geven: als u vorig jaar voor een winkel stond en deze dit jaar wel meedoet met de markt, zullen we u een stukje moeten opschuiven. Ook als er nieuwe richtlijnen van politie, brandweer of gemeente zijn, en dit betekent dat we u moeten verplaatsen, kunt u dus ook niet meer op dezelfde locatie staan. We proberen u altijd zo dicht mogelijk bij de oude locatie in de buurt te plaatsen.
Bij de opmerkingen kunt u alle punten vermelden waar eerder, tijdens de inschrijving geen ruimte voor was. Wij proberen alle wensen zo goed mogelijk uit te voeren, het is echter geen garantie dat het ook daadwerkelijk lukt.
Bij aankomst op de markt hoort u waar u staat. Wij staan klaar om iedereen op te vangen en te vertellen wat de locatie is. Op iedere kraam of grondplaats plaatsen wij een sticker met de naam er op. We zijn te herkennen aan onze rode bovenkleding met Dynamic Promotions er op.
De markttijden zijn, zoals de naam al zegt, de tijden van het evenement. Deze staan vermeld bij het reserveren bij de diverse evenementen en ook op de factuur komt u ze tegen. Op al onze markten kunt u maximaal 2 uur voor aanvangstijd de kraam/ grondplaats inrichten en dien je minimaal een half uur voor aanvangstijd de kraam/ grondplaats in te richten. Als het half uur voor aanvangstijd is verstreken, kunnen wij uw kraam/grondplaats laten opvullen door andere standhouders. Dit om de markt wel netjes op te vullen en een mooie uitstraling te hebben. Als blijkt dat aan  het einde van het evenement nog erg druk is en de verkoop nog goed loopt, gaan wij u natuurlijk niet gelijk tegenhouden om te stoppen met het evenement.